Yapay Zeka Kullanan Şirketlerin Geleceği Daha Güçlü
Yapay zeka son zamanların en popüler konularından biri olmaya devam ediyor. Bu konuyla ilgili son araştırmalar yapay zekanın şirketlerin güçlendirilmesindeki önemini bir kez daha ortaya koyuyor.
Yapay zeka son zamanların en popüler konularından biri haline geldi. Teknoloji dünyasında adını sıklıkla duyduğumuz bu konsept, firmaların gözdesi haline geldi. Yapay zeka şirketleri daha güçlü bir konuma getiriyor.
Şirketlerin daha güçlü bir konuma gelmesine yardımcı olan ve bu durumu hızlandıran yapay zeka konusunda artık giderek daha fazla araştırma yapılıyor.
Bain & Company’nin anketine göre 570’den fazla yöneticinin %75’i yapay zekanın beklentilerini karşıladığını veya aştığını söyledi. Küresel Teknoloji Raporu’na göre yapay zeka araçları ve modelleri, şirketlerin çalışan görevlerinin %20’sini kalite kaybı olmadan hızlandırabiliyor.
Anket, yazılım şirketlerinin %89’unun ürünlerini farklılaştırmak için yapay zekayı kullandığını gösterdi; bu oran diğer sektörlerden %15 daha fazla. Yapay zekayı erkenden benimseyen şirketler, onu kullanmanın yeni yollarını keşfettikçe verimlilik artışları görmeye başladı.
Bain Technology küresel lideri David Crawford, yapay zekada bir değişimin başlangıcında olduğumuzu belirterek, “Bekleyelim ve görelim” dedi. Firmaların geride kalma riskiyle karşı karşıya olduğunu söyledi.
Bain İstanbul Ofisi Uzman Ortağı Müjdat Ayoğuz, “Teknolojinin evrimle alakası yok, her zaman devrim niteliğindedir ve oyunun kurallarını değiştirir” diyor.
Yapay zeka, iş dünyasının dinamiklerini hızla değiştiriyor ve bu süreçte müşterilerin de bu ilerlemeyi kendi operasyonlarına entegre etmeye başladığını görüyoruz. Bu durum iş rollerinin dönüşmesine yol açacak bir etki yaratmaktadır. Özellikle mühendislik, satış ve pazarlama departmanları yapay zekanın sunduğu avantajlardan en fazla yararlanacak alanlar olarak öne çıkıyor. Bu alanlarda faaliyet gösteren firmalar önümüzdeki 18 ay içerisinde bu teknolojiyi daha aktif kullanmayı planlıyor.
Yapay zeka ve makine öğrenmesi konusunda deneyimli mühendislere olan ihtiyaç her geçen gün artıyor. Özellikle LLM’lerin (Hayat Boyu Öğrenme Makineleri) oluşturulması ve entegrasyonu konusunda uzmanlaşmış profesyonellere olan talep, teknoloji sektöründe önemli bir boşluğu dolduracak gibi görünüyor.
Üretken yapay zeka, müşteri yaşam döngüsünün her aşamasında otomasyon sağlayarak şirketlerin ürün ve hizmetlerini pazarlama ve satma yaklaşımlarını temelden değiştirecek. Bu, iş süreçlerini daha verimli hale getirecek ve şirketlerin rekabet gücünü artıracaktır.
Yapay zeka otomasyonu, talep oluşturma, müşteri yaratma ve güçlendirme faaliyetlerinde değerli faydalar sağlar. Müşteriler daha hızlı hizmet alırken, şirketler de operasyonlarını daha verimli yönetebiliyor. Bu da müşteri memnuniyetini artırır ve iş süreçlerinin daha verimli olmasını sağlar.